Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 14 mai 2019 a decis următoarele:
Abrogarea Regulilor FIA-1 și FIA-2 (descrise mai jos) și înlocuirea lor cu obligativitatea prezenței la examen a studenților care doresc să promoveze o disciplină având 50 de puncte obținute pe parcurs (sau mai multe). Consiliul a decis ca în mod excepțional această decizie să se aplice imediat, de la data de 14 mai 2019, deci inclusiv pentru sesiunea mai-iunie 2019.
Motivul pentru care Consiliul a luat această decizie nu este acela că Regulile FIA-1 și FIA-2 ar fi fost greșite, ci din cauză că aplicarea lor nu era uniformă, creându-se discrepanțe în evaluarea studenților și provocând tensiuni în comunitatea academică.
Din motive istorice dăm mai jos conținutul regulilor care au fost abrogate:
Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 21 septembrie 2017 a introdus cu începere din anul universitar 2017-2018 următoarele condiții suplimentare concomitente de promovare a disciplinelor la ciclul de studii de licență:
FIA1. Punctajul necesar al activităților pe parcursul semestrului va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat pentru aceste activități, pentru promovarea disciplinei.
 
FIA2. Punctajul necesar al verificării finale (examen sau colocviu) va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat acestei verificări, pentru promovarea disciplinei.
Exemple:
 
La o disciplină cu examen se anunță 50% punctaj pe parcursul semestrului și 50% la examen. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 de puncte total dintre care minimum 25 pe parcurs (condiția FIA1) și minimum 25 la examen (condiția FIA2).
 
La o disciplină cu colocviu se anunță 80% punctaj pe parcursul semestrului și 20% la colocviu. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 puncte total dintre care minimum 40 pe parcurs și minimum 10 la colocviu.
 
Dacă un student obține spre exemplu 50 de puncte pe parcurs și nu se prezintă la examen, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”.
 
Dacă un student obține spre exemplu 60 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 70/30 și la colocviul final ia 10 puncte, va lua nota 4 și nu 7. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
 
Dacă un student face o lucrare de 50 de puncte la un examen la o disciplină 50/50 la care nu a participat (având deci 0 puncte pe parcurs), va lua nota 4 și nu 5. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA1.
Dacă un student obține spre exemplu 80 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 80/20 și este absent la colocviul final, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
Această regulă va fi aplicată de toate cadrele didactice care predau la Facultatea de Inginerie Aerospațială, indiferent de afilierea lor.
Această regulă este introdusă în interesul studenților, pentru a încuraja participarea la ore și buna pregătire a studenților, precum și exigența profesorilor, absolut necesare într-un domeniu tehnic de vârf.
Această regulă a fost comunicată comunității academice a facultății la începutul anului universitar 2017-2018. Regula este aplicabilă în condițiile Art. 16 alin. (4) al Regulamentului Studiilor de Licență.

 

0 Comentarii

Athens Network pentru Studenți

Athens Network oferă studenților un program de mobilitate de scurtă durată 16-24 martie 2019. Pentru a se înscrie în acest program, studentii cu cunoștințe de limba engleză nivelul B2 vor parcurge etapele de mai jos: -  Completarea formularului:...

Angajări în UPB-FIA

UPB-FIA angajează doi asistenți de cercetare în domeniul aerospațial. Detalii <aici>. Update 4 Feb 2019 Rezultatele finale ale concursului pot fi vizualizate aici: Raport final concurs

Angajări Harmony Jets

Harmony Jets cu sediul în Malta angajează urgent inginer aerospațial cu cunoștințe de navigație aeriană pentru poziția de dispecer. Detalii <aici>.

Angajări la Aeroclubul României

Prin amabilitatea d-lui Director General pilot ing. George Rotaru (absolvent al Facultății de Inginerie Aerospațială) anunțâm că Aeroclubul României caută tineri ingineri aerospațiali pentru angajare. Detalii <aici>. Aeroclubul României reprezintă o organizație...

Prezentări şi proiecte ale studenţilor 

Prezentări şi proiecte ale studenţilor  Pe data de 9.01.2019 studenții din anul I ai Facultății de Inginerie Aerospațială, sectia Navigație Aeriana au prezentat proiectul final pentru cursul de Introducere în Inginerie Aerospațială susținut de către domnul decan,...

Recrutăm studenți pentru Fokker Academy

Fokker Academy a fost înființată în martie 2017 în urma semnării parteneriatului dintre UPB Facultatea de Inginerie Aerospațială și GKN Fokker Engineering Romania. În cadrul Fokker Academy, studenți ai facultății învață proiectarea direct de la ingineri cu experiență...

Sponsorizare S.C. AEROSTAR S.A. Bacău

Luni, 20 noiembrie 2018, Facultatea de Inginerie Aerospațială a primit din partea companiei S.C. AEROSTAR S.A. Bacău o sponsorizare constând în componente (dezafectate) de avion de transport (actuator tren aterizare, actuator frână aerodinamică, actuator deblocare...

World Interuniversities Championship – Barcelona 2018

Intre 14 si 18 noiembrie o delegație de 51 studenți si 6 cadre didactice ale Departamentul de Educație Fizica si Sport-Kinetoterapie  a reprezentat cu succes UPB. la ediția cu numărul 4  a Campionatul Mondial Interuniversitati - Barcelona 2018. Au participat 76 de...

Liviu Librescu

Liviu Librescu – eroul de la Virginia Tech University- Liviu Librescu este unul dintre absolvenţii de renume ai Facultăţii de Inginerie Aerospaţială din Bucureşti, cu care ne mândrim atât datorită succeselor academice şi onorurilor de care a avut parte, cât şi pentru...

Accidentul Lion Air

Accidentul  LION  AIR  -29 octombrie 2018- ziua în care neprevăzutul s-a produs: unul dintre cele mai noi modele de aeronave Boeing – 737MAX s-a prabuşit în Marea Java, Indonezia- Zborul  Lion Air JT610, operat de aeronava  Boeing  737MAX  PK-LQP(MSN 43000) FF...