Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 14 mai 2019 a decis următoarele:
Abrogarea Regulilor FIA-1 și FIA-2 (descrise mai jos) și înlocuirea lor cu obligativitatea prezenței la examen a studenților care doresc să promoveze o disciplină având 50 de puncte obținute pe parcurs (sau mai multe). Consiliul a decis ca în mod excepțional această decizie să se aplice imediat, de la data de 14 mai 2019, deci inclusiv pentru sesiunea mai-iunie 2019.
Motivul pentru care Consiliul a luat această decizie nu este acela că Regulile FIA-1 și FIA-2 ar fi fost greșite, ci din cauză că aplicarea lor nu era uniformă, creându-se discrepanțe în evaluarea studenților și provocând tensiuni în comunitatea academică.
Din motive istorice dăm mai jos conținutul regulilor care au fost abrogate:
Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 21 septembrie 2017 a introdus cu începere din anul universitar 2017-2018 următoarele condiții suplimentare concomitente de promovare a disciplinelor la ciclul de studii de licență:
FIA1. Punctajul necesar al activităților pe parcursul semestrului va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat pentru aceste activități, pentru promovarea disciplinei.
 
FIA2. Punctajul necesar al verificării finale (examen sau colocviu) va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat acestei verificări, pentru promovarea disciplinei.
Exemple:
 
La o disciplină cu examen se anunță 50% punctaj pe parcursul semestrului și 50% la examen. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 de puncte total dintre care minimum 25 pe parcurs (condiția FIA1) și minimum 25 la examen (condiția FIA2).
 
La o disciplină cu colocviu se anunță 80% punctaj pe parcursul semestrului și 20% la colocviu. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 puncte total dintre care minimum 40 pe parcurs și minimum 10 la colocviu.
 
Dacă un student obține spre exemplu 50 de puncte pe parcurs și nu se prezintă la examen, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”.
 
Dacă un student obține spre exemplu 60 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 70/30 și la colocviul final ia 10 puncte, va lua nota 4 și nu 7. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
 
Dacă un student face o lucrare de 50 de puncte la un examen la o disciplină 50/50 la care nu a participat (având deci 0 puncte pe parcurs), va lua nota 4 și nu 5. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA1.
Dacă un student obține spre exemplu 80 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 80/20 și este absent la colocviul final, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
Această regulă va fi aplicată de toate cadrele didactice care predau la Facultatea de Inginerie Aerospațială, indiferent de afilierea lor.
Această regulă este introdusă în interesul studenților, pentru a încuraja participarea la ore și buna pregătire a studenților, precum și exigența profesorilor, absolut necesare într-un domeniu tehnic de vârf.
Această regulă a fost comunicată comunității academice a facultății la începutul anului universitar 2017-2018. Regula este aplicabilă în condițiile Art. 16 alin. (4) al Regulamentului Studiilor de Licență.

 

0 Comentarii

Apeluri Big Data from Space

Semnalăm trei apeluri la Conferințe sau Publicații pe tema Big Data from Space, prin amabilitatea Prof. Mihai Datcu (DLR): 2017 Conference on Big Data from Space (BiDS'17)  Research, Technology and Innovation 28-30 November 2017 Centre de Congrès Pierre Baudis,...

TeCHALLENGE

Honeywell România, Universitatea POLITEHNICA din București, împreună cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București organizează în perioada 17 mai – 20 octombrie 2017 competiția de proiecte inovatoare în domeniul energiei. Competiția se adresează atât studenților...

Aero Expo și AFASES Brașov 2017

Aero Expo 2017 și Conferința internațională AFASES 2017 organizate de Academia Forțelor Aeriene Henri Coandă la Brașov în perioada 25-28 mai 2017 s-au bucurat de o participare semnificativă a comunității de aviație din România, dar și de prezența unor personalități...

Programare Examene vară 2017

Programarea sesiunii de examene de vară 2016-2017   Sesiunea de refaceri pentru anii terminali Program susținere rapoarte de cercetare master vară 2017  

Aerospace Europe CEAS 2017

În 2017 se organizează pentru prima oară în România Conferința Aerospace Europe CEAS la Palatul Parlamentului, 16-20 octombrie 2017. Universitatea Politehnica din București, Facultatea de Inginerie Aerospațială are onoarea de a fi un partener activ al organizatorilor....

Premii Sesiuni de Comunicări Științifice Studențești

Facultatea de Inginerie Aerospațială a organizat trei secțiuni de Comunicări Științifice Studențești pe 12 mai 2017. S-au acordat la fiecare secțiune un premiu I (400 lei), un premiu II (300 lei), un premiu III (200 lei) și o mențiune (100 lei). Secțiunea 09-01...

Safety First!

Studenții anului III sunt rugați să ia legătura cu responsabili de practică în vederea instructajului privind securitatea muncii. Instrucțiunile generale pot fi descărcate din pagina Studenți/Practica. Anexa 6, semnată și completată trebuie adusă odată cu convenția...

Eveniment FIA-Aerostar mai 2017

S.C. AEROSTAR S.A. BACĂU, GRUP INDUSTRIAL AERONAUTIC, având ca obiect de activitate proiectarea, construcţia, reparaţia şi modernizarea aeronavelor civile şi militare, intenţionează să angajeze minim 20 ingineri aviaţie în cursul anului 2017, din rândul absolvenţilor...

Rezultate Concurs Național Traian Lalescu

Rezultatele Concursului de matematică Traian Lalescu (faza națională) Clasări ale studenților Universității Politehnica din București Secțiunea B Premiul I - Alexandru Bratei, anul I, Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiința Materialelor Premiul II - Cristian Pavel,...