Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 14 mai 2019 a decis următoarele:
Abrogarea Regulilor FIA-1 și FIA-2 (descrise mai jos) și înlocuirea lor cu obligativitatea prezenței la examen a studenților care doresc să promoveze o disciplină având 50 de puncte obținute pe parcurs (sau mai multe). Consiliul a decis ca în mod excepțional această decizie să se aplice imediat, de la data de 14 mai 2019, deci inclusiv pentru sesiunea mai-iunie 2019.
Motivul pentru care Consiliul a luat această decizie nu este acela că Regulile FIA-1 și FIA-2 ar fi fost greșite, ci din cauză că aplicarea lor nu era uniformă, creându-se discrepanțe în evaluarea studenților și provocând tensiuni în comunitatea academică.
Din motive istorice dăm mai jos conținutul regulilor care au fost abrogate:
Consiliul Facultății de Inginerie Aerospațială în ședința din 21 septembrie 2017 a introdus cu începere din anul universitar 2017-2018 următoarele condiții suplimentare concomitente de promovare a disciplinelor la ciclul de studii de licență:
FIA1. Punctajul necesar al activităților pe parcursul semestrului va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat pentru aceste activități, pentru promovarea disciplinei.
 
FIA2. Punctajul necesar al verificării finale (examen sau colocviu) va fi cel puțin jumătate din punctajul acordat acestei verificări, pentru promovarea disciplinei.
Exemple:
 
La o disciplină cu examen se anunță 50% punctaj pe parcursul semestrului și 50% la examen. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 de puncte total dintre care minimum 25 pe parcurs (condiția FIA1) și minimum 25 la examen (condiția FIA2).
 
La o disciplină cu colocviu se anunță 80% punctaj pe parcursul semestrului și 20% la colocviu. Disciplina poate fi promovată cu minimum 50 puncte total dintre care minimum 40 pe parcurs și minimum 10 la colocviu.
 
Dacă un student obține spre exemplu 50 de puncte pe parcurs și nu se prezintă la examen, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”.
 
Dacă un student obține spre exemplu 60 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 70/30 și la colocviul final ia 10 puncte, va lua nota 4 și nu 7. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
 
Dacă un student face o lucrare de 50 de puncte la un examen la o disciplină 50/50 la care nu a participat (având deci 0 puncte pe parcurs), va lua nota 4 și nu 5. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA1.
Dacă un student obține spre exemplu 80 de puncte pe parcurs la o disciplină cu verificare pe parcurs de tipul 80/20 și este absent la colocviul final, disciplina nu va fi promovată, studentul fiind trecut ”absent”. Aceasta din cauza nerespectării condiției FIA2.
Această regulă va fi aplicată de toate cadrele didactice care predau la Facultatea de Inginerie Aerospațială, indiferent de afilierea lor.
Această regulă este introdusă în interesul studenților, pentru a încuraja participarea la ore și buna pregătire a studenților, precum și exigența profesorilor, absolut necesare într-un domeniu tehnic de vârf.
Această regulă a fost comunicată comunității academice a facultății la începutul anului universitar 2017-2018. Regula este aplicabilă în condițiile Art. 16 alin. (4) al Regulamentului Studiilor de Licență.

 

0 Comentarii

Practica de zbor 2019

Înființarea facultății a adus cu sine an de an experiența mult așteptată de studenții merituoși: practica de zbor din vara anului II. Tradiția s-a menținut până în anii ’90, fiind reluată ulterior cu sprijinul și cu bunăvoința Ministerului Educației Naționale, al...

Angajări ingineri Scoala Superioară de Aviație

Școala Superioară de Aviație Civilă (SSAvC) angajează 2 ingineri de aviațiație. Detalii <aici>. UPB Facultatea de Inginerie Aerospațială are un parteneriat strategic cu Școala Superioară de Aviație din 2016, concretizată în practica studenților, întreținerea...

Program special secretariat

Secretariatul și Decanatul Facultății de Inginerie Aerospațială au un program special pe perioada concediului astfel: în fiecare miercuri orele 10-13. Secretariatul mai funcționează miercuri 24 și joi 25 iulie orele 8-18, iar de vineri numai cu programare. Pe perioada...

Noua Revoluție Franceză: 3DEXPERIENCE

Astăzi sărbătorim Franța și ne aducem aminte de Revoluția Franceză, care a remodelat istoria Europei și a lumii întregi. Mai puțin cred că ne-am aștepta ca o Nouă Revoluție Franceză, infinit mai pașnică de data asta, să remodeleze istoria Europei și a lumii abia...

Astronaut Dr. Anna Fisher despre Viitorul Explorărilor Spațiale

Vă invităm joi 4 iulie 2019 în Marele Amfiteatru F024 V. N. Constantinescu la ora 09:45 pentru o întâlnire excepțională cu un remarcabil astronaut american, Dr. Anna Fisher. Cu această ocazie, Dr. Fisher va conferenția despre viitorul explorărilor spațiale. Sunt...

Premiul Dassault Aviation 2019 a fost acordat unei echipe UPB-FIA!

Pe 6 iunie 2019 la Muzeul Aerului și al Spațiului de la Paris Le Bourget, studenții Facultății de Inginerie Aerospațială din echipa ASAIA au câștigat prestigiosul Premiu Dassault Aviation, acordat de Clubul Astronautic European, cu susținerea Airbus, European Space...

Tarom angajează ingineri de aviație

Prin amabilitatea absolventei noastre Diana Liță, inginer care lucrează la Tarom în atelierul de reparații avansate materiale compozite, am primit un anunț de angajări de ingineri de aviație. Recomandăm cu căldură compania Tarom, cu care facultatea noastră colaborează...

UPB Facultatea de Inginerie Aerospațială la AeroDays 2019

Pe 27-30 mai 2019 s-au desfășurat la Palatul Parlamentului din București lucrările celei de-a 8-a conferințe europene AeroDays. Lansată în 1991, conferința Zilele Aeronauticii Europene (AeroDays) reprezintă evenimentul de vârf în cercetarea științifică și inovarea...

Tabere studențești 2019

Ca in fiecare an UPB oferă studenților posibilitatea de a participa la programul de tabere. Început cu o luna in urma si derulat la nivelul întregii universități procesul de atribuire a locurilor s-a încheiat. Rezultatele pentru studenții FIA le găsiți...