Medalia Richey a Institutului Regal de Navigație al Marii Britanii a fost acordată în 2017 unei echipe a Universității Politehnica din București, Facultatea de Inginerie Aerospațială. Medalia se acordă anual pentru cel mai bun articol științific publicat în anul anterior în Journal of Navigation, Cambridge University Press, pe baza votului cercetătorilor și al specialiștilor din domeniu. Echipa românească este compusă din Octavian Thor Pleter, Cristian Emil Constantinescu și Barna István Jakab.

Alteța Sa Regală Prințul Philip, Duce de Edinburgh a acordat distincția în Adunarea Generală a Institutului Regal de Navigație, desfășurată la Londra în data de 18 iulie 2017 la Societatea Regală de Geografie. Este o recunoaștere a școlii românești de inginerie aerospațială. A fost un moment emoționant, iar faptul că Alteța Sa Regală se va retrage din viața publică l-a făcut și mai emoționant.

Octavian Thor Pleter, liderul echipei de cercetători români care au scris articolul ”Reconstituirea traiectoriei zborului Malaysian 370 prin căutare optimală”, a declarat următoarele:

”MH370 este probabil cel mai mare mister al timpurilor noastre. Institutul Regal de Navigație și Jurnalul de Navigație (Cambridge University Press) au preluat conducerea angajării cercetătorilor pe acest subiect sensibil și provocator. Lucrarea echipei lui Chris Ashton[1] (care a obținut medalia Richey anul precedent) este atât de creativă, de sclipitoare și de inspirațională, probabil una dintre cele mai reușite și mai bine cotate lucrări științifice.

Cercetarea științifică ar trebui să părăsească zona de confort a abstracției și să se angajeze mai mult în probleme concrete, relevante social, cum ar fi acest mister. Michael Richey însuși este un exemplu de om de știință curajos, cu o abordare pragmatică, în confruntare cu realitatea, uneori asumându-și riscuri pentru rezultatele cercetării. Aceasta este tipul de știință orientată către rezolvarea problemelor, pe drumul căreia ne-am aliniat și noi.

O problemă reală este ca o hologramă. Atinge multe discipline, conține într-un eșantion mic întreaga complexitate a lumii. Dacă ne specializăm prea adânc și prea îngust, știința orientată către rezolvarea problemelor devine mai dificilă. De aceea continuăm să învățăm diferite lucruri noi, ne cultivăm curiozitatea și încercăm să rămânem multidisciplinari.

Vedem această medalie ca o recunoaștere a cercetării științifice de la Facultatea de Inginerie Aerospațială a Universității Politehnica din București, căreia îi aparținem.

Suntem foarte recunoscători editorului Jurnalului de Navigație și recenzorilor lucrării noastre, precum și Institutului Regal de Navigație al Marii Britanii pentru această distincție.

Am muncit un an și jumătate pentru a face calculele din lucrare și credem că ele sunt corecte și indică locul unde va fi găsită epava avionului MH370. Am fost surprinși că s-au sistat căutările înainte ca zona indicată de noi să fie complet acoperită.”

[1] The Search for MH370 by Chris Ashton, Alan Shuster Bruce, Gary Colledge and Mark Dickinson (Inmarsat) (Email: chris.ashton@inmarsat.com)

0 Comentarii

Legitimațiile de student se vor schimba

Important! Legitimațiile de student se vor schimba din anul universitar 2017-2018. Toți studenții din anii II, III și IV licență și II master sunt rugați să aducă la secretariat fotografii recente pentru eliberarea noilor legitimații....

Cazare în cămin 2017

Studenții Facultății de Inginerie Aerospațială se vor caza în P27 (inclusiv etajul V). Studentii cazați peste vară trebuie să se decazeze în perioada 11-15 sep 2017. Pe 11 sep se va face înmatricularea românilor de pretutindeni. Pe 18 sep ora 9 în Sala Senatului va...

Deschiderea Anului Universitar 2017-2018

Deschiderea anului universitar 2017-2018 va avea loc pe data de 25 septembrie 2017, in amfiteatrul Radu Voinea, incepand cu ora 10.00. La ora 14.00 Facultatea de Inginerie Aerospațială organizează reuniunea de deschidere în Polizu, în amfiteatrul Virgiliu...

Practica de Zbor 2017

O tradiție de la înființarea facultății până în anii ‘90 a fost practica de zbor în vara anului II. Contează enorm pentru un inginer de aviație să aibă manșa în mâna sa, să înțeleagă dificultatea pilotajului, să simtă direct emoția și fascinația zborului. Din 2017...

Program Sesiune de Refaceri Septembrie 2017

Sesiunea de refaceri Septembrie 2017 are următorul program: Programul Sesiunii de Refaceri Septembrie 2017      Programul Sesiunii de Refaceri Master GID Septembrie 2017 Vă informăm că nu va exista nicio altă sesiune de reexaminări. Toate refacerile se vor încheia pe...

Program cu publicul pe perioada de Vară

Perioada 21 iulie - 27 august 2017 este perioadă de concediu de odihnă pentru personalul UPB conform Deciziei Senatului din 30 septembrie 2016. În această perioadă răspundem la adresa e-mail inginerie.aerospatiala@upb.ro și asigurăm un program de permanență joia între...

Rezultate Admitere iulie 2017

Sesiunea de admitere la studii de licență iulie 2017 s-a încheiat cu următoarele rezultate: Lista candidaților admiși iulie 2017 (toate specializările) Sublista candidaților admiși iulie 2017 (Air Navigation) Situația ocupării locurilor iulie 2017 În sesiunea a doua...

Bias 2017

Doar o zi pana la Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition! Evenimentul are loc Sâmbătă 22 iulie începând cu ora 9:00. Accesul publicului se va face de la ora 8:00 prin intrarea de la Romaero. Pentru program si alte informații vizitați...

Admitere Master Sesiunea Iulie 2017

Concursul de admitere la programele de master ale FIA se desfășoară în două sesiuni: Iulie și Septembrie. În sesiunea Iulie concursul a avut loc pe 13 și 14 iulie, cu următoarele rezultate: < Rezultatele Concursului de Admitere Master Iulie 2017 > Atenție!...

Admitere Doctorat Iulie 2017

Colocviul de admitere  la studii doctorale sesiunea Iulie are loc Marti 04.07.2017 ora 12 in Corpul G. Comisia de examinare: Presedinte Prof.dr.ing. Adrian-Mihail Stoica Membri Prof.dr.ing. Corneliu Berbente Prof.dr.ing. Virgil Stanciu Prof.dr.ing. Teodor Viorel...