Aceste mărturii ale unor colegi ingineri de instalații și aparate de bord se referă la perioada anilor 1986-1992 și sunt deprinse parcă din Zoșcenko. Sunt povești adevărate din viața inginerilor de aviație din acea perioadă, care arată cum se făcea inginerie de cel mai înalt nivel într-o țară care de altfel părea să aparțină lumii a treia. În povești se simte siajul comunismului. Una dintre caracteristicile comunismului este că întotdeauna, ceva de bază lipsește de pe piață. Puteam avea o industrie aerospațială, dar nu aveam motorină și lapte praf pentru sugari.
Mărturia unui coleg V.
”Cum am ajuns să lucrez la Autoritatea Aeronautică Civilă? Lucram la Clinceni, la armată, în colectivul lui Călugăru. Eram duși cu autobuze de armată din București la Clinceni în fiecare dimineață. Reparam rachete de MiG-23, care se stricau des, pentru că nu aveau cuple anti-prost, intrau în ambele poziții. Dacă era băgată invers, centrala de dirijare se ardea în două secunde și ajungea la noi. Aveam mult de lucru, pentru că productivitate celor care băgau cuplele invers era mare. Centrala era încapsulată în azot, noi o demontam și reparam girscoapele, apoi o trimiteam la Chișinău pentru a fi represurizată în azot. Noi nu aveam instalația respectivă, doar reparam partea electrică. Până într-o zi, când armata n-a mai avut motorină pentru autobuze. Am fost anunțați că din lipsă de motorină, nu mai putem fi transportați la Clinceni. Așa că am fost obligați să ne căutăm de lucru în București. Tocmai se înființa Autoritatea Aeonautică Civilă Română. Nu știam ce e aia. Nu prea eram obișnuiți cu aviația civilă, dar de nevoie, am învățat.”
Mărturia unui coleg C.
”Lucram și eu la Clinceni, în colectivul lui Călugăru. Noi aveam de transformat o rachetă Aer-Aer sovietică într-o rachetă Sol-Aer. După ce am terminat prototipul, trebuia să-l trimitem la Aerostar Bacău pentru a fi pus la teste. Problema era că n-aveam cu ce să-l trimitem. Racheta era de vreo 2 m lungime, într-o mașină particulară nu încăpea, iar dacă o puneam deasupra, pe capotă, ar fi dat de bănuit. Armata nu avea motorină să o trimitem cu un camion la Bacău. Așa că am încercat să fim creativi. Am demontat aripioarele și le-am băgat într-un geamantan. Racheta rămasă era destul de subțire, dar era lungă. Am înfășurat-o într-un covor persan și am luat-o cu autobuzul la gară, apoi cu trenul. Am pus-o pe culoarul de la vagon. Se mai împiedica lumea de ea, dar nu ne făceam griji, era dezamorsată și destul de rezistentă. La Bacău am intrat fără probleme pe poarta fabricii. Din cauza furturilor din fabrică, paznicii erau atenți doar la ieșire. Așa că, după ce am livrat racheta cu succes la inginerii de la testare, ne-am luat covorul și am dat să plecăm. La poartă însă, paznicii vigilenți nu voiau să ne lase să ieșim cu covorul. ”De unde l-ați luat?” ”Am venit cu el, nu ne-ați văzut?” Ne-am zbătut mult să scăpăm de acolo cu covor cu tot.
Liste candidați Admitere 2016
Listele candidatilor admisi in sesiunea iulie 2016 si candidatilor admisi in sesiunea iulie 2016 la Navigatie aeriana (cu predare in limba engleza) pot fi descarcate mai jos: Lista candidatilor admisi in sesiunea iulie 2016 Lista candidatilor admisi in sesiunea iulie...
Program special al Decanatului Facultății de Inginerie Aerospațială
Programul special al Decanatului Facultății de Inginerie Aerospațială pe perioada de concediu (1 - 28 august) este următorul: Marti (10 - 12) Joi (10 - 12) Pentru Admitere licența - sesiunea a II-a, Admitere master, Admitere doctorat, programul Comisiei locale de...
Admitere 2016 (sesiunea iulie) – rezultate finale
Situatia ocuparii locurilor Lista candidati admisi si inmatriculati
Situația înscrierilor la Facultatea de Inginerie Aerospațială
Pentru a vizualiza stadiul inscrierilor la Facultatea de Inginerie Aerospatiala in sesiunea de admitere iulie 2016, accesati link-ul de mai jos: www.admitere.pub.ro
Procedura de transfer a studenților de la studii cu taxă la studii finanțate de la buget
Conform deciziei Biroului Executiv al Facultatii din 11 iulie 2016, trecerea studenților de la taxă la buget se poate face în două moduri: Anual, înainte de începerea fiecărui an universitar, prin cerere către decan. Data limită de depunere a cererii este în 5 zile de...
Programul National Tabere Studentesti
Studentii care doresc ocuparea unui loc gratuit in cadrul programului national "Tabere studentesti" in anul 2016 trebuie sa completeze cerere tip pana la data de 05.07.2016 Click pentru a descarca cererea Beneficiari ai Programului National "Tabere studentesti":...
ALEGERI 2016
Alegeri in departamentele Facultatii de Inginerie Aerospatiala Planurile manageriale ale candidatilor pot fi descarcate accesand link-urile de mai jos: Plan managerial STERIAN DANAILA Plan managerial IONEL SIMION Plan managerial ADRIAN - MIHAIL STOICA Candidați...
Alegeri în Departamentul Ingineria Sistemelor Aeronautice și Management Aeronautic „Nicolae Tipei
Alegerile in Departamentul Ingineria Sistemelor Aerospatiale "Nicolae Tipei" vor avea loc joi, 3 martie, la ora 12:00 in sala E013.
Alegeri în Departamentul de Științe Aerospatiale „Elie Carafoli”
Alegerile in Departamentul de Științe Aerospatiale "Elie Carafoli" vor avea loc joi, 3 martie, la ora 12:00 sala I013.
Alegeri in Departamentul Grafica Inginereasca si Design Industrial
Alegerile in Departamentul Grafica Inginereasca si Design Industrial vor avea loc joi 3 martie, la ora 10:00 in sala BN034.
0 Comentarii