Aceste mărturii ale unor colegi ingineri de instalații și aparate de bord se referă la perioada anilor 1986-1992 și sunt deprinse parcă din Zoșcenko. Sunt povești adevărate din viața inginerilor de aviație din acea perioadă, care arată cum se făcea inginerie de cel mai înalt nivel într-o țară care de altfel părea să aparțină lumii a treia. În povești se simte siajul comunismului. Una dintre caracteristicile comunismului este că întotdeauna, ceva de bază lipsește de pe piață. Puteam avea o industrie aerospațială, dar nu aveam motorină și lapte praf pentru sugari.
Mărturia unui coleg V.
”Cum am ajuns să lucrez la Autoritatea Aeronautică Civilă? Lucram la Clinceni, la armată, în colectivul lui Călugăru. Eram duși cu autobuze de armată din București la Clinceni în fiecare dimineață. Reparam rachete de MiG-23, care se stricau des, pentru că nu aveau cuple anti-prost, intrau în ambele poziții. Dacă era băgată invers, centrala de dirijare se ardea în două secunde și ajungea la noi. Aveam mult de lucru, pentru că productivitate celor care băgau cuplele invers era mare. Centrala era încapsulată în azot, noi o demontam și reparam girscoapele, apoi o trimiteam la Chișinău pentru a fi represurizată în azot. Noi nu aveam instalația respectivă, doar reparam partea electrică. Până într-o zi, când armata n-a mai avut motorină pentru autobuze. Am fost anunțați că din lipsă de motorină, nu mai putem fi transportați la Clinceni. Așa că am fost obligați să ne căutăm de lucru în București. Tocmai se înființa Autoritatea Aeonautică Civilă Română. Nu știam ce e aia. Nu prea eram obișnuiți cu aviația civilă, dar de nevoie, am învățat.”
Mărturia unui coleg C.
”Lucram și eu la Clinceni, în colectivul lui Călugăru. Noi aveam de transformat o rachetă Aer-Aer sovietică într-o rachetă Sol-Aer. După ce am terminat prototipul, trebuia să-l trimitem la Aerostar Bacău pentru a fi pus la teste. Problema era că n-aveam cu ce să-l trimitem. Racheta era de vreo 2 m lungime, într-o mașină particulară nu încăpea, iar dacă o puneam deasupra, pe capotă, ar fi dat de bănuit. Armata nu avea motorină să o trimitem cu un camion la Bacău. Așa că am încercat să fim creativi. Am demontat aripioarele și le-am băgat într-un geamantan. Racheta rămasă era destul de subțire, dar era lungă. Am înfășurat-o într-un covor persan și am luat-o cu autobuzul la gară, apoi cu trenul. Am pus-o pe culoarul de la vagon. Se mai împiedica lumea de ea, dar nu ne făceam griji, era dezamorsată și destul de rezistentă. La Bacău am intrat fără probleme pe poarta fabricii. Din cauza furturilor din fabrică, paznicii erau atenți doar la ieșire. Așa că, după ce am livrat racheta cu succes la inginerii de la testare, ne-am luat covorul și am dat să plecăm. La poartă însă, paznicii vigilenți nu voiau să ne lase să ieșim cu covorul. ”De unde l-ați luat?” ”Am venit cu el, nu ne-ați văzut?” Ne-am zbătut mult să scăpăm de acolo cu covor cu tot.
Universitatea POLITEHNICA din București anunță suspendarea cursurilor în perioada 9 – 10 ianuarie 2017
Având în vedere condițiile meteorologice nefavorabile și dificultățile ce pot fi întâmpinate în deplasarea către Municipiul București, conducerea Universității POLITEHNICA din București (UPB) a decis suspendarea cursurilor în perioada 9 – 10 ianuarie 2017. Decizia...
Festivitate deschidere an universitar 2016 – 2017
Festivitatea de deschidere a anului universitar 2016 - 2017 va avea loc începând cu orele 10:00 in Rectoratul UPB si cu orele 12:00 in localul Polizu, sala F-024.
Repartiții cămine
Cazările în cămin vor avea loc pe 29-30 sep și 1 oct 2016. Studenții care doresc cazare în cămin sunt invitați pe 29 septembrie 2016, ora 10:00 în amfiteatrul F-024 V. N. Constantinescu.
Anunt cazare camine 2016-2017
Descărcați informațiile in legătura cu procesul de cazare in cămin aici.
Rezultate Finale Admitere Master 2016
Rezultate Admitere Master 2016 Descărcați lista candidaților admiși la sesiunea de admitere Master aici.
Sesiune suplimentară de refaceri examene
O sesiune de refaceri suplimentara se va organiza miercuri - joi (21 - 22 septembrie, 2016) cu următoarele reguli: studenții pot susține un singur examen într-o zi, deci maximum doua examene in aceasta sesiune suplimentara; pentru examenele restante din anul in curs...
Programare candidaților pentru interviu programe de Master
Descărcați tabelul cu programarea candidaților accesând următorul link.
Prezentarea programului de studii de masterat Structuri Aeronautice si Spațiale
Prezentarea programului de studii de masterat Structuri Aeronautice si Spațiale va avea loc marți, 6 septembrie la orele 14:00, in sala I013. Sunt invitați sa participe toți cei interesați, în primul rând absolvenți de anul acesta, dar si alți absolvenți de...
Admitere Licență Sesiunea a II-a
Admitere Sesiunea a II-a se desfasoara in perioada 30 iulie - 2 august si 29 august - 12 septemrie. Locuri vacante (la 2 august): 0 fara taxa 25 cu taxa Concursul de admitere consta intr-un test de matematica si fizica cu durata de o ora care se sustine pe loc dupa...
Admitere 2016 – Situația ocupării locurilor
Acceseaza situatia ocuparii locurilor descarcand fisierul urmator: Situatia ocuparii locurilor
0 Comentarii