Compania Franco-Română de Navigație Aeriană (“Compagnie Franco-Roumaine de Navigation Aérienne”) a fost înființată în 1920 de un controversat bancher român, Aristide Blank, folosind piloți militari francezi trecuți în rezervă după Primul Război Mondial. Sediul companiei a fost stabilit pe rue Rivoli, în zona centrală a Parisului. Blank și partenerul său francez, Pierre de Fleurieu, și-au propus pentru CFRNA un țel ambițios, să devină lider de piață pe transportul aerian de pasageri între capitalele vest- și est-europene. CFRNA utilizau avioane franceze Potez IX și foști piloți militari, cum era de exemplu legendarul Louis Guidon (foto).
Prima linie aeriană Paris-Strasbourg a fost inaugurată pe 20 septembrie 1920. Alte destinații s-au adăugat progresiv către est, la București și în final la Constantinopol (Istanbulul de azi). În 1923 CFRNA a introdus primul zbor de noapte de pasageri, între Belgrad și București, forțând limitele codului aerian de zbor la vedere (VFR). În 1924 CFRNA a inaugurat un zbor de iarnă Paris-Moscova, sfidând în premieră faimoasa iarnă rusească. Zborul a durat 49 de zile din cauza mai multor aterizări forțate de givrajul motorului, făcând vâlvă în presa vremii și contrazicând numeroșii sceptici ai transportului aerian, care preconizau inaplicabilitatea lui pe timp de iarnă.
În 1925 CFRNA avea servicii de transport de pasageri zilnice, acoperind următoarele aeroporturi: Strassbourg, Basel, Zurich, Nürnberg, Praga, Breslau (Wroclaw), Varșovia, Viena, Budapesta, Belgrad, Sofia, București, Istanbul, Salonic, Atena. Pentru a-și marca anvergura internațională, compania a fost redenumită Compagnie Internationale de Navigation Aérienne (CIDNA). S-a inventat și un nume de comerț pentru acest zbor: “Săgeata Orientului” (vezi afișele). În 1926, CIDNA a inaugurat primul zbor de transport de pasageri pe curse interne în România, între București și Galați.
În 1928 CIDNA marchează și o altă premieră. În zborul lor Paris-București-Constantinopol pe valea Dunării, avioanele companiei traversau Serbia. Localnicii din Novi Sad s-au speriat de noile mașini care le brăzdau cerul și s-au plâns că de când au început zborurile, a încetat să mai plouă. Ei au pretins încetarea imediată a zborurilor care le afectau agricultura.
În 1933, CIDNA a fuzionat cu alte patru companii franceze: Air Orient, Compagnie Générale Aéropostale, Société Générale de Transport Aérien (SGTA, primul transportator aerian francez, fondat ca Lignes Aériennes Farman în 1919) și Air Union. Compania rezultată din această fuziune s-a numit “Air France”!
Inaugurarea primei linii de transport aerian de pasageri Paris-București-Constantinopol a fost marcată prin ridicarea unui monument aflat în fața aerogării București Băneasa Aurel Vlaicu.